Thursday, April 23, 2009

. don't envy me just becaue i'm too skinny .




Berat aku 39 kg.
Tinggi aku 157 cm.

Tau, aku memang kurus.

Ada yang cakap ini sebab keturunan.
Ada jugak yang cakap kadar metabolisme aku terlalu tinggi.
Tak kurang jugak yang tuduh aku amek dadah. (cilakak betul)

:-)

Orang kata badan terlalu kurus ni tak cantik.
Lebih-lebih lagi kalau perempuan. Nampak tak menarik katanya.
Yer la, biasanya orang yang terlalu kurus ni bahagian dada dan punggungnya pun kurus jugak.
Ada orang kata lagi kurus sangat nanti susah nak mengandung.
Kalau mengandung pun nanti mesti susah nak beranak.
Hmm.


Kata lah apa pun. Aku tak kisah. Aku tau aku tak punya 'aset-aset' yang boombastik macam kau orang. Badan aku flat macam papan lapis. Ada jugak yang samakan aku dengan tiang letrik. Tapi, takpe.

Sekurang-kurangnya,

Bila aku pakai baju ketat, tak ada lemak yang tersembul di sana-sini.
Jadi tak adalah yang menghina aku tak sedar diri.

Aku juga tak perlu sukat aku punya pemakanan.
Tak perlu mengikut perut atau menahan selera semata-mata nak kurus.

Bila nak beli baju tak pernah lagi ada masalah tak ada size.
Kalau tak dapat pakai baju adult, aku boleh pergi ke kids section.
Belum pernah lagi bila mencuba baju di fitting room, aku akan menjerit 'aghhh..tak muat!'
Dan balik ke rumah dengan perasaan hampa dan tertekan.

Aku juga tak perlu menghabiskan duit ratusan ringgit semata-mata nak beli produk kuruskan badan.
Atau memaksa diri bersenam macam nak gila untuk mendapatkan bentuk badan yang langsing.



So, kesimpulannya...



BESTNYA JADI KURUS!



20 comments:

  1. "BESTNYA JADI KURUS!"

    btol2.. aku sokong!



    lalalala... malu saya nk ngaku, saya pn kurus juga~

    ahaks!

    ReplyDelete
  2. betul..betul..betul..
    aku pon rindu zaman2 aku kurus gile...
    aku nak kurus!!

    ReplyDelete
  3. aku pnah kurus mcm ko.
    tp itu dulu.
    skrg ni, aku dh berisi.
    hasil sorg mcik tlg bukakkn urat mkn aku.
    kononnya.
    heheee

    ReplyDelete
  4. pergghhh tajam giler entry nie

    agak terasa plak bile baca

    ReplyDelete
  5. aku jeles
    mau kurus jgk
    sbb lemak cni sana dh mula tersembul kuar

    ReplyDelete
  6. olin - ko kurus takpe sbb tinggi.. aku pendek.... benci...nk tggi jugak...

    farain - bdn ko ok pe..kurus cam aku br tau...

    prettyrain - waaa...hebantnya makcik tu.. sy nk jumpa dia jugak la..

    arween - entry ini tidak bermaksud menyinggung mana-mana pihak tertentu.. hehe.. (sebenarnya aku tensen org asik ckp aku kurus jek)

    khaleda - weh, ko nak kurus cemana lagi.. ok la tu beb.

    ReplyDelete
  7. mcik tu kt kg.
    mau ke pi jumpa?
    karg dh gemuk, tkleh return back time dah.
    huhu.

    ReplyDelete
  8. aku mau kurus tang perut
    mau kasi hilang itu bonggol
    hihihi ;)

    ReplyDelete
  9. pretty rain - tetiba ubah pikiran... takpelah.. biarlah sy kekal kurus cekeding..hihi

    khaled - beli barut la..pakai kat perut... hehehe....

    ReplyDelete
  10. isk..org sume yang montot yang mantops....dia nak leper pulak....

    ReplyDelete
  11. ni yang tarasa ni.hahaha.weh kurusnye ko.tinggi kt sama tapi berat kt adoiyaiii jauh beza.untungnya jadi orang kurus.abis aku nak salahkan sape..keturunan.haha.dasar diri sendiri yang salah.makan ikut suke hati.tapi....bedal jela. :D

    ReplyDelete
  12. Hahaha. Wadah. Xada maknanya best. Entry ni tercipta sbb aku tensen org kate aku kurus. Huhuhu. Ko mana ada gemuk wadah. Ok je. Aku ni sbnrny kalau boleh nak gemuk sket. Tp dah cuba mcm2, x jalan gak. Tu yg redha jek. Hehe

    ReplyDelete
  13. En. 13 may. Mmg ringan pun. Leh lambung2. Hehe.

    ReplyDelete
  14. saya lagi keding dari awak okeeee. kita rasa kurus awak, kurus yang ok.

    ReplyDelete
  15. dalam gambar mmg nampak ok sis.. tapi, bila berdepan...mmg kurus sangat sebenarnya....

    ReplyDelete
  16. hashashas...

    time aku form 5 dulu, aku pnh di sound dek dak jantan durjana dgn kuatnyew....

    "ehhh x de kopekkk pommmm"

    hahahahaha ;")

    ReplyDelete
  17. hahahha...memang kuang ajo sunggoh lelaki tu.... well, size doesn't matter - bak kata kawan lelaki aku.. ( mesti dia nye tuttt kecik)... wakkakaka

    ReplyDelete
  18. waa..aku gumuks...rindu zaman kurus dulu..uwaaa....

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..