Thursday, June 4, 2009

. kecik @ besar? .

SITUASI PERTAMA

Seorang isteri yang baru tau suaminya ada hubungan telah bertanyakan kepada suami tentang hal tersebut...

" Abang cakap betul-betul ngan saya, betul ke abang ade hubungan ngan makcik cleaner kat tempat keje abang tuh? " - isteri (sambil bercekak pinggang)

"Mana awak tau nih...ni mesti ade owang wat pitnah nih...hinss..memang nak kena nih" - suami

"Dunia ni kecik.....ada orang nampak abang keluar berpoya-poya dengan dia" - isteri




SITUASI KEDUA

Si isteri telah melarikan diri selepas peristiwa itu. Then, mak bapak si isteri ni pun soh la si suami ni cari balik anak diorang tuh..

" Ni sume ko punye pasal. menantu tak sedar diuntung.. dah ler kawin pree ngan anak aku, pastu ada hati pulak nak berskandal..Tak sedo diri "<--------- [ayat penyedap cerita] - mak bapak

" Bapak ni pon satu la...kat mana saya nak cari dia? Dunia ni kan besar " - suami


Pokoknya : Dunia ni kecik ke besar?? Konpius haku.




apehal aku dok copy paste entry yang lepas-lepas ni?
hahahaha.

5 comments:

  1. dunia ni sederhana kecik..sederhana besar hehee

    ReplyDelete
  2. harhar.lawak la ko cujen.aku takde jawapan.tapi....dunia ini bulat.

    ReplyDelete
  3. dunia ni sfera ye, bukan bulat~

    ReplyDelete
  4. dunia jadi besar bila nak cari seseorang , dunia jadi kecik bila kita anggap dunia nih besar HAHA

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..