Tuesday, June 30, 2009

Kita Memang Telah Ditakdirkan Untuk Bersama Walaupun Untuk Seketika

Baru dua hari aku bersama dengan dia tapi aku dapat rasakan keserasian antara kami berdua. Tanpa perbualan panjang, tanpa madah berhelah dan juga kata-kata manis tapi dia telah berjaya membuatkan aku ceria dan gembira. Walaupun adakalanya perangai dia buat aku rasa cam nak pukul je montot dia ngan penyapu, tapi bila tengok muka dia terus rasa hilang perasaan marah. Haih, awak terlalu comel la untuk saya rasa marah dengan awk.



Say hello to my new buddy





Nama dia oren. Umur dia baru 4 bulan. Tapi badan dia dah mcm kucing umur berbulan-bulan. (Ada kemungkinan obesiti mcm kucing garfield turun tangga pakai perut). Hehe.

Awal pertemuan aku dengan oren ni, dia macam malu-malu kucing gitu. Nampak macam innocent je. Dok diam-diam dalam bilik. Bila aku masuk bilik, terus lari menyorok bawah laundry bag aku.


Oren merenung di kejauhan.
Bawah laundry bag tu la hot spot oren menyorok.


Tapi, rupanya sifat pemalu oren ni hanyalah lakonan semata-mata. Setelah lebih kurang 2-3 jam kami bersama, oren mula menunjukkan belangnya. Huh, tidak ku sangka oren begitu sungguh rupanya perangai mu itu. Ini mesti tuan kau yang bernama Kellywon tu yang ajar kan. Cis!!

Tengok la apa yang oren ni dah lakukan kat aku


Tangan aku yang halus dan mulus telah
dicemari dengan kesan cakaran rimau si oren


Sling bag aku yang telah dikoyak rabakkan.
MNG tu *mata berkaca*


Percubaan oren untuk mencuri seluar dalam aku.
Sekali silap masuk almari daaa.


Oren tersenyum puas setelah melakukan
aksi keji tersebut.
* apa pandang-pandang?? tak puas hati?? - kata oren melalui renungan matanya.


Peh, sungguh menusuk hatiku.
Berani kau oren.
Susu ku bagi, kau balas tuba.
Jaga kau!!


Tapi, oren ni pandai. Selepas melakukan kekejian tersebut, dia telah mencuba untuk memujuk aku kembali. Tengok la aksi mengada si oren ni

Sedap je landing kat kaki aku. Siap terpejam-pejam mata.
Stim la tu. Cis!!


Aku nak amek gambar, dia pun sibuk nak enteprame.
Tapi gagal sebab gambar blur.
(oren bajet comel)


Itulah serba sedikit kisah aku dan oren. Aku diberi peluang bersama dengan oren untuk tempoh seminggu je. Tuan dia Encik Kelly telah pergi mengoutstation kan diri beliau dan meninggalkan oren untuk didera oleh aku. Hohoho. Percaya kau kat aku kan kelly? Bertuah la si oren ni dapat dok ngan aku. Layan first class aku bagi. Sampaikan adik aku yang tido sebilik ngan aku terpaksa keluar tido bilik lain sebab beri laluan kat oren. Gila kuasa la kau oren.


Gambar aku pulak bajet comel.
Apa ingat oren je leh wat muka camtu?


Sebelum cujen the lejen mengundurkan diri. Ada sedikit pesanan penaja untuk En. Kelly :

Sabtu ni by hook or by a crook, kau mesti bawak aku tengok Transformer kat Curve. Siap dengan pakej makan dan pengangkutan. Aku nak makan kenny rogers sebelum movie. Masa tengok movie nak pop corn besar. Pas movie nak Ice Blended Mocha pulak.

Ada berani??

8 comments:

  1. series comel si oren ni.
    ekor mcm tupai.
    aishhh..
    geram plak tngok.

    ReplyDelete
  2. aishhhh :D
    ketawa lagi aku bace entri ko.
    aku bayangkan sayangnye cik keliwon suh ko jage oren tu ha.hehe.

    btw...oren dapat tumpang glamer enterprame lam blog.ngeee :D

    ReplyDelete
  3. huahhhhh.
    aku suke kucing.
    jomlah ada hobi sama-sama.

    jomlah, jomlah.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. ain
    aku nak beli kucing tapi tak reti... takut nanti kucing kena dera lak ngan aku....hihihi

    wadah
    en. kelly tu memang berani mati bagi kucng dia kat aku...

    ReplyDelete
  7. eee! geram betul lah dgn oren! gemik! :D

    ReplyDelete
  8. My Blog
    http://www.wretch.cc/blog/markacey
    Thanks for your share
    Nice to meet you

    Hsinchu, Taiwan

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..