Friday, June 19, 2009

. tak sihat .

Aku rasa aku berada dalam keadaan yang sangat tak sihat sekarang. Bukan tak sihat sebab nak demam, tapi rasa tak sihat sebab melihatkan gaya hidup aku sekarang.

Aku suka tido senja.
Kurang minum air suam.
Asik minum air manis je.
Nescafe addict.
Sekarang ni dah start minum ais pulak.
Waktu tido yang tak menentu.
Exercise langsung tak ada.

Aku sendiri takut bila tengok cara hidup sekarang. Gila tak sihat. Agak-agaknya kalau aku terus menerus macam ni apa nak jadi kat aku ek. Orang kata kalau suka tido senja ni penyakit mudah datang. Haish. Takotnye!!! Aku rasa aku kena buat pembaharuan dari sekarang. Maslahnya aku ada penyakit malas sekarang ni. Tapi, tengok la minggu depan. Mungkin aku akan mulakan dengan kurangkan minum air manis dan minum air suam je. Dan mungkin minggu depan aku nak start jogging. Erm...tunggu je la laporan aku minggu depan. Sama ada aku berjaya ataupun tidak. Hehehe.

8 comments:

  1. bawa bawa le gi jumpa dokter...
    tak pun juru runding KASIHatan

    ReplyDelete
  2. cian..btol2 xsihat..
    aku plak tengah fit. baru lepas men squasy n beskal tadi..hehe~

    ReplyDelete
  3. aku pun sama.
    siang malam pagi petang mesti minum ais.

    tekak aku perit.

    ReplyDelete
  4. krie,
    dr ape yang perlu sy jumpa ek.. dr love mungkin..hehe

    olin,
    tetiba aku rasa cam nak beli beskal.. bes gak men beskal petang2 kat putrajaya nan indah nie

    ain,
    jangan minum ais...sekali dah terbiasa mmg tak boleh nak kawal lagi..

    ReplyDelete
  5. bangun cujen.jgn malas.kang aku rotan :D

    ReplyDelete
  6. ishk2..sama la kita..suka minum neskepi, ais dan tak exercise..saya pun tak fit jugak sebenarnya uhuk uhuk

    ReplyDelete
  7. rupenya ramai jugak yg tak sihat.

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..