Friday, August 14, 2009

Merahnya Mak Ngah!!


Aku daripada dulu teringin nak pakai lipstick merah macam ni;





Tapi, korang tau je la. Bibir aku ni tersangat lah Anita Sarawak. Tebal gitu. So, amatlah tidak sesuai lipstick merah tu ngan aku. Selalunya aku akan pilih kaler2 selamat je. Supaya takdelah nanti dari jauh dah nampak bibir aku kan! Sebatu lagi aku nak sampai orang dah leh cam aku. Cujen bibir tebal sudah sampai. Cis!!


Tapi, aku memang la teringin la sangat nak pakai lipstick kaler merah ni. Teringin sangat-sangat la macam orang mengidam gitu. So, dalam diam-diam aku pun beli la satu lipstick kaler merah. Avon je. Mak tak mampu nok nak beli brand MAC bagai. Tapi, belum berani nak pakai lagi. Mak simpan je dalam handbag mak.


Esok malam aku ada special date. Tetiba aku nak buat suprise kat partner aku tu. Selalunya kalau aku keluar ngan dia, aku pakai lip balm je. Very da boring nyah!! Dah la tu pakaian aku pun boring jugak. Balik-balik pakai jeans, t shirt ngan jacket hitam. So, malam esok aku nak buat perubahan sket. Its time to my red lipstick. Yeah!!


So, tadi aku pun try la lipstick aku tu. Aww....very da merah gitu. Meriah nok!! Mak sempat la capture gambar tapi tak berapa clear la nok. Kata kamera murah je. Tak nampak sangat kemeriahan gincu merah mak tu.




Takde lah worst sangat kan? Ke lipstick tu tak merah?? Padahal kaler red chili aku pilih. Ni mesti salah kamera murah ni. Takpun salah photoghapher yang sungguh tak profesional. (padahal mmg tak fotogenik kan). Ehee.


Aku nak korang buat perbandingan ngan lipstick yang selalu aku pakai;



Which one look better on me??
Honest opinion please!!



Adik aku ckp bila aku pakai lipstick merah tu,
dah macam pompuan kabaret tak berapa nak jadi.


9 comments:

  1. with the chopstick, i mean the lipstick or not, ur natural beauty stil on top. hv fun tying new faces of urs :)

    p/s: nice blog u hv here

    ReplyDelete
  2. hahahaa

    maybe ko tak cukup tekan kot lipstick tue

    aku suke gmbr yg bwh babe

    ReplyDelete
  3. gambar yg bawah tuh nampak natural. dua2 cantik. tp sekali sekala pakai merah mak ngah nampak lain pe. seksi sket. hahaha.

    ReplyDelete
  4. dua nmpk cntik...tp better yg bwh tu lah..xdelah over sgt kan..tp skali skala apesalahnya..menarik perhatian...pompuan kn mng cmtu, tertarik dn menarik ;)

    ReplyDelete
  5. vote yg natural. tp klu sesekali nk tkr angin red chili pun ok jgk ;)

    ReplyDelete
  6. wei cantek je.ala orang cantek pki ape pun cantek(dalam konteks suh belanje.hehehe)

    ReplyDelete
  7. Ala..camne nk differentiate.. gambar 1 muke x senyum. gambar 2 muke senyum. sah2 la org vote muke senyuman manis tu kan ;-)

    snap lagi! hahaha~

    bwt, i choose the pic cha 1. just to spice up your life why not trying something new,aite? ;D oh,juz make sure when applying the red ones, don't put too much make up on the eyes.... nanti jadi OPERA CINE la pulokkk ;p

    all the best!

    ps: try beli MAC in red. tak mahal rm62 jew. the red isn't that reddddd..ok la for you to try ;-) pegi je kat kedai dia ckp nak test!

    ReplyDelete
  8. huhu....korang memang best la.... pelbagai pendapat gitu... anyway, welcome to mybreakfast club and komen yang sangat memberansangkan gitu.... beauty on the top.. hehehe....

    and miss elle... lipstick mac 62 hengget je eh? nak beli la nanti... hehe...

    anyway, thanks guy for ur opinion...
    mlm kang aku decide pakai kaler apa..

    ReplyDelete
  9. merah tuh cantik
    nmpk glowy muka
    ade seri gitu
    heheheh...
    saya SUKA...

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..