Friday, May 7, 2010

Suami ku, Isteri mu.

Semalam masa balik lunch tengahari kat rumah, sempat gak aku melayan satu drama melayu kat TV1. Lakonan Didie Alias dengan Majid Mubarak yang berlakon sebagai suami isteri. Tak ada yang best pun dengan drama tu cuma aku tertarik dengan dialog dalam drama tu.

Dialog nye lebih kurang macam ni la;

Isteri
"Suami ku .. apa kata suamiku jika isteri mu pergi membuat suntikan vitamin C di muka?"

Suami

"Yer isteri ku. Suami mu rasa itu cadangan yang baik. Nanti suami mu bagi duit, isteri ku pergi la buat"


Hehehe. Comel gila kan panggilan manja diorang. Suami ku dan isteri mu. Sangat rare. Jarang-jarang ade orang guna panggilan manja macam tu. Macam kelakar pun ade. Tapi, aku suka lah.

Bertter than guna papa-mama. Geli dowh. Kalau bee-syg aku leh terima lagi. Tapi papa-mama, sorry.

So sayang,
Nanti lepas kawen boleh la i panggil u suami ku. U panggil i isteri ku. Ok tak? ^_^

4 comments:

  1. heheh..aku pon penah tgk citer tuh..sgt sweet..penah gak aku laki bini pgl camtuh..tp pastu bantai gelak..

    ReplyDelete
  2. hehe. tu la.. aku semalam pun dok gelak2 tgk citer tu. tapi siyes comel.

    ReplyDelete
  3. Mase I pergi Kursus Pra Perkahwinan tue kan .. Ustaz Jakim nie cakap , jangan panggil PAPA-MAMA .

    Dia suruh cari nama manja yg sedap didengar oleh kedua pihak sebab PAPA-MAMA nie utk anak2 boleh la :)

    PS: Panggil standard je . B-D. Kang panggil pelik2 sendiri muntah susah jgk..thihihihi~

    ReplyDelete
  4. kan??
    i pun rasa papa mama tuk anak2 je... lgpun suami i nnt bukan nye anak i nak panggil i mama..
    kot yer pun nak ajar anak2 soh panggil papa mama i rasa suami isteri tak perlu papa mama. boleh je explain elok2 kat anak2 kan...

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..