Wednesday, August 4, 2010

Sehari 48 jam, boleh?

Masa sekarang sangat mencemburui aku. Nak buat apa pun rasa cam tak sempat je. Terkejar sana, terkejar sini. Punyalah busy sampai aku tak sempat langsung nak basuh baju untuk 2 minggu ni. Tersedar pun bila  tarik laci simpanan spender, tengok-tengok spender aku dah takde. Kali ni bukan sebab kena curi tapi sebab dah habis dipakai. Nasib baik ade beberapa helai lagi spender yang baru beli dan masih belum dipakai. Kalau tak? Boleh bayangkan aku pergi kerja tanpa memakai spender? Memang keji sape yang yang bayangkan camtu. Eh perlu ke nak citer pasal spender kat blog tontotan umum ni? 

Perlu ke tak perlu ke, ada aku kisah?

Sekarang ni aku nak cerita pasal kebizian body aku yang mengalahkan Osama bin Laden. Sibuk menguruskan hal perkahwinan aku la. Tapi dalam sibuk-sibuk tu masih sempat menjoinkan diri dengan aktiviti-aktiviti ANL. ANL tu hape? Cari la sendiri. Malas nak sexplain. Lebam-lebam badan aku dek penangan paintball Ahad lepas. Kali kedua main paintball tapi aku masih failled. Dapat pun kumpulan F. Huh. Takpe, tu nanti aku ceritakan di entry akan datang. Ni nak citer lain dulu.

Minggu lepas sibuk setelkan borang-borang kawen. Aku ingatkan nak buat permohonan kat sini je tapi kat Wilayah ni mengada pulak time nak submit borang nanti wali kena datang sekali sign depan Pendaftar Nikah tu. (Jangan sampai aku bawak WALI BAND datang situ).Bila aku tepon member aku yang kat Johor, yang kebetulan kerja kat Pejabat Agama dan sekampung dengan aku dan juga baru melangsungkan perkahwinan bulan lepas, dia kata kat Johor tak payah. Just bagi salinan IC wali je. Terpaksalah pulak soh member aku belikan borang. Beli ok, satu borang RM 5. Lepas tu soh dia pos laju. Kos pos RM 7. Jadi total semua RM 12. Ok, 12 hengget. (Kat Selangor borang free jek!).

Eh, nak berkira sangat kenapa? Nak kawen ke tak nak? (Main paintball bayar RM 70 selambar jek). Ok ok. Nak. (^_^). Sampai-sampai je borang, agak terkedu la jugak sebab borang kawen negeri Johor tulisan JAWI ok. JAWI tau bukan JAWA. Hambek ko. Nasib baik la dulu-dulu mak bapak aku sekolah agama. Kalau tak, terkial-kial nak isi borang. Tapi nasib baik member aku cakap boleh isi pakai tulisan rumi je. Hehehe.

Boleh baca?
Sapa tak boleh baca, pergi sekolah agama balik ok.

Hari Isnin ni baru nak pergi hantar borang. Ingatkan nak pergi Khamis ni tapi En. Masran pulak tak dapat cuti. Boleh je aku pergi sorang-sorang tapi En. Masran kata macam tak best pulak biarkan aku pergi sorang. Aww, so sweet!! Hehe gedik! Isnin pun Isnin la. Janji setel sebelum puasa. Tak larat nak berulang alik time2 bulan puasa nanti. Ade jugak nanti yang kantoi puasa. Opss!! Lagipun kalau boleh sebelum raya dah setel semua. Lepas raya aku ada masa lebih kurang sebulan je sampai ke tarikh keramat itu ^_^. So masa sebulan tu la aku nak spend tuk rehat-rehat, pergi spa, wat facial, pedicure, manicure, buat laser. Haruslah nampak berseri di hari perkahwinanku kan. Hehehe. (Tu pun kalau ade bajet lebih la. Kalau tak dalam mimpi je la pedicure manicure tu sume).

Punyalah la bertekad nak setelkan sume before raya, sampaikan terpaksa melupakan hasrat untuk berpoya-poya dengan teman-teman seperjuangan. Karaoke dah lama tak pergi. (Mesti suara aku dah jadi sedap macam Celine Dion sekarang). Kawan-kawan ajak keluar hangout pun tak dapat join. Semalam terpaksa putih mata tak dapat join diorang (Ell, Affa, Nick Haney, Julia) bersuka ria pergi Ikea sebab ade janji dengan Dato' Kelly pasal kad kawen. Takpelah, tengok gambar jew la. Huk huk huk. Hari ni diorang hangout pun tak dapat ikut. Dah janji ngan Pae nak siapkan hantaran pulak. Haish, banyak betul kerja org nak kawen ni. Kalau banyak duit, nak aje aku upah Wedding Planner. Biar dia buat sume. Aku boleh dok goyang kaki goyang bontot. Hihi. 

Eh perlu ke nak mengeluh camnie? Nak kawen ke tak nak? Nak. Nak. *sesi bercakap dengan diri sendiri

Ceh, membebel pasal busy yang tak berapa nak busy pun amek 3-4 perenggan. Padahal takde la busy mana pun. Cuma aku ade masalah dengan pengurusan masa. Eh, silap. Aku takde masalah dengan pengurusan masa, cuma aku ada masalah bila nak mendisiplinkan diri dengan masa. Masa dengan aku ibarat Blackberry dengan Iphone yang takde kena mengena pun. Hahaha.


Ok, stop sini dulu. Cerita paintball & lunch hour semalam ditangguh ke next entry. 

XOXO.

Cujen The Lejen.

2 comments:

  1. mengeja seh nk baca tulisan jawi. mau kena register blk sek agama nih. hahaha...

    ReplyDelete
  2. permohonan oleh....utk k'benaran b'kawin.<-- betol ker? haha
    merangkak dowh nk bace...seyus lupa..

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..