Tuesday, September 14, 2010

Kenangan Ramadhan 1431H.


Ramadhan 7 @ Ikea with Love.

(Makan sini tak sedap. Buffet 25 hengget tapi pilihan makanan sikit gila)


Ramadhan 8 @ Flaming Steamboat with ANL Family.


(Puas hati gila makan kat sini. Buffet RM 23 hengget dengan 
pelbagai jenis makanan. Kitaorang lepak sampai kul
kul 12 malam. Tah bape kali aku top up eskrim.
Gila heaven!)


Ramadhan 17 @ Alisara Puchong with My Big Family.

(gambar blur @________@)




Ramadhan 18 @ Umbai Melaka with ANL Family

(Sangat best dapat berkumpul ramai-ramai macam ni.
Lepas berbuka jalan2 kat bandar Melaka,
naik Menara Taming Sari, naik beca & jalan2
kat Jonker Walk. Besr giler!)




Ramadhan 23 @ Aril house with ANL Family [again]

(A big thanks to Mr Edunk Aril kerana menganjurkan
potluck berbuka puasa di rumah beliau. Siap ade ayam bakar.
Kelas nok!! Makanan pun banyak gila diorang bawak sampai 
tak larat nak habiskan. Tahun depan wat lagi eh.)



  • Ini merupakan tahun terakhir Ramadhan sabagai orang bujang. Sebab tu aku jarang nak buka puasa kat luar sebab nak spend lebih masa dengan keluarga. 
  • Tahun ni jugak pertama kali aku menunaikan sendiri zakat fitrah. Sebelum ni abah bayar. Tapi tahun ni abah soh bayar sendiri soh belajar bayar zakat sendiri. Tapi rasanya ini kali terakhir jugak bayar zakat fitrah sendiri sebab tahun depan Encik Suami pulak bayarkan. Hehe.
  • Sembahyang tarawih tahun ni buat sekali je. Itupun awal Ramadhan. Lepas tu hancor. Harap-harap tahun depan lebih baik. Pergi sekali dengan Encik Suami mungkin semangat lebih sikit kot.
  • Tahun ni langsung tak menjejakkan kaki ke PARAM. Yehaaaa! Eh, silap. Ade sekali pergi dengan enchek tunang masa buka puasa di rumah beliau. Hehe.
  • Dan yang paling penting sekali bulan Ramadhan duit aku lagi banyak habis. Berjimat di bulan Ramadhan konon. Cet! Tahun depan sila amek pengajaran yer. 

Itu sahaja coretan Ramadhan kali ni. Jumpa lagi tahun depan yer!

Eh, sebelum tu di kesempatan ini saya Cik Cujen The Lejen dengan rasa rendah hatinya ingin memohon ampun dan maaf di atas segala keterlanjuran kata dan perbuatan saya yang mungkin ada menyinggung perasaan kamu-kamu semua.
 Selamat Hari Raya!

Nak balik kampung. Tata!



Motif update entry puasa di hari kelima raya??


Ni entry sebelum raya hari tu tapi lupa nak tekan publish. Cis! Cis! Cis!


No comments:

Post a Comment

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..