Sunday, October 24, 2010

2 minggu.

Majlis Bertandang 17 Oktober 2010


Dah dua (2) minggu aku bergelar isteri orang. ^_^

Kehidpuan aku mula berubah sikit demi sikit. Dah takde lagi istilah aku aku, kau kau. Sekarang ni nak buat apa pun kena fikir pasal 'KITA'. Kalau dulu suka hati je nak bangun tido kul bape, nak tido kul bape, nak mandi ke tak nak ke, nak makan ke tak nak. Kalau dulu malas nak masak aku bley tahan lapar sampai 2 hari tak makan nasi. Makan je apa yang ada kat rumah. Sekarang ni nak wat camtu? Takde harapan la nok. Kalau aku malas nak makan, aku kena pikir pulak perut laki aku. Nasib baik la dapat laki yang rajin. Seminggu pertama mmg dia je yang memasak. Aku belajar sikit2 ngan dia. (walaupun aku tak pandai masak, tapi sekali aku masak mmg sedap woo...hehe)

Sekarang ni aku sedang cuba membiasakan diri dengan kehidupan berumah tangga. Mula-mula agak kekok sikit la. Aku banyak wal hal sendiri. Terlupa yang aku dah ada SUAMI. Hehehe. (ala, dia pun selalu rasa camtu jugak). Ke kitaorang je yang rasa camtu ar? Korang dulu mula2 kawen rasa tak macam aku rasa nie? Kadang-kadang rasa takut jugak. Takut lupa pada tanggungjawab. (Harap-harap tak macam tu la).

Ada masa jugak kadang2 rasa cam lain sebab dulu balik rumah, riuh rendah rumah aku dengan suara adik2 aku. Suara mak aku. Sekarang ni dengar suara laki aku dengan suara meow aku yang dua ekor tu. Mula-mula rasa cam sunyi je. Aku mmg tak suka suasana sunyi2 ni. Mula la nak feeling2 sebak je. Tapi lama-lama dah ok. Takkan la selamanya nak dok ngan mak kan???


Ala, sekali laki panggil soh tido pulak. Nanti la aku sambung laki k.

^_^


8 comments:

  1. weee! im loving the gold theme! gorgeous! :D

    ReplyDelete
  2. wahahahha..silap eja nok....haish...

    ReplyDelete
  3. fuh cujen.
    lama aku x jenguk blog kau.
    tuptup dah jadi tanggungjawab orang kan?
    tahniah2.

    ReplyDelete
  4. angah dah ada "tunggengjawab" skrg ni.. kena la pandai2 bahagikn masa kan...

    ayat paling tak tahan..."skali laki panggil soh tido pulak" haha... sibuk la masran ni... org baru nak layan entry pengantin baru tau.

    p/s:mekap kat selayang chantekk!!macam artis gitu..

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..