Wednesday, March 16, 2011

Rahsia #1

Mak saya cakap kalau nak buat masakan jadi sedap, jangan lupa masukkan air lesung sikit dalam masakan. Lepas dah tumbuk bahan-bahan untuk memasak, jangan basuh dulu lesung tu. Masukkan sikit air, kacau-kacau guna anak lesung pastu masukkan air tu dalam masakan korang.

Tapi mak saya tak cakap pulak kalau guna blender. Mungkin boleh jugak kot. Masukkan air blender tu dalam masakan. Hehehe. 

Selamat mencuba!

p/s: patut lah sejak akhir-akhir ni saya rasa masakan saya semakin sedap. ^_^

3 comments:

  1. Haaaa itu memang cara mak-mak kita masak kot kan? Mesti ada sisa dari dalam lesung batu, baru sedap. :)

    ReplyDelete
  2. kasi aku rase dulu ape yg ko masak tu, baru bleh judge, hehehe.

    ReplyDelete
  3. haah memang betul petua orang dulu2 :D

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..