Thursday, April 14, 2011

Isteri Yang Bosan.

Laki aku takde, gi main futsal. Aku malas nak ikut sebab bosan. Gila weh, 3 jam dia main futsal, aku dok melanguk tengok dia. Dah la girffriend2 sume takde. Nanti aku nak borak dengan siapa? Eh, kat tempat futsal mesti ramai lelaki kan? Mana la tau ada lelaki kacak yang sudi berborak dengan saya. Boleh juga berkenal-kenalan. Hehehe. 

Ok, lupakan semua tu. Lupa pulak diri ini udah bersuami. ^_^

Tetiba dok rumah pun bosan. Apa nak buat ni?? Dah la tadi masa laki kuar nak gi main futsal aku tak sedar. Ngantuk gila petang tadi. Cakap kat laki "i nak tido kejap tau, nanti kul 6.30 petang kejut i". Sekali dia bolah tak kejut la. Lajak sampai ke malam. Jahanam maghrib aku. (cilakak, sekali iklan citer pontianak kat TV!!). Tetiba rasa takotttttttt. Dah ar tadi si Doddy tiba-tiba melompat atas laptop aku. Takde sivik punya Doddy. Terferanjat ana dibuatnya. Ciss!!

Ada sesiapa yang tak kenai ai lagi ke? Ai la Doddy.

Hari ni aku umumkan hari malas sedunia. Disebabkan kemalasan aku tu, dinner aku hari ni makan biskut merry dengan aie nescafe je. Kesian kan aku? Hukhukhuk. Tetiba rindu nak duduk ngan mak. Mesti mak aku masak sedap-sedap hari ni. Mak, kalau bace blog ni rajin-rajinlah hantarkan makanan ke rumah anakmu yang   malas ini. Malas nak masak sebab hari tu goreng ikan, minyak dalam kuali meletup-letup kena kat badan i tau. Terus takde mood nak masak. Ikan jahat!! Padan muka dia lepas tu kena makan ngan aku. Makan nasi dengan lauk udang sambal, ikan goreng garing-garing, sambal tempoyak pedas-pedas, sayur kangkung goreng belacan memang terbaik. Tambah pulak dengan kicap manis. Peh!! Lapo lapo. 

Masak maggi pedas-pedas pun sedap ni. Rasanya macam ade beli maggi sebungkus hari tu. Ok la, i nak pergi masak maggi. 


Sekian dari isteri yang bosan lagi malas. Terima kasih sebab baca entry ini.

Muah.

10 comments:

  1. hehhe hehhe...gila lama aku tak blog..tengok2 dah kawen rupanya :D

    ReplyDelete
  2. tu ah..kan dah melepas..hahhaha

    ReplyDelete
  3. takpa takpa...errr...ada adik kan? hehhe hehhe

    ReplyDelete
  4. samo la kita.

    istri pemalas lagi bosan.
    hukhukk

    ReplyDelete
  5. sis, datang singgah sini pulak.. :) ingatkan belom kahwin . lawa tu dia! :D

    ReplyDelete
  6. cujen. nanti masak megi anta kat umah aku, hehe aku lg malas walau takde suami :D

    ReplyDelete
  7. pemalas betul...

    mak kalo masak, mesti nanti cakap "cuba gi kol angah cakap nk makan datang la sini, mak masak sedap hari ni"...

    huhhuhu

    ReplyDelete
  8. hari ni aku masak sambal sotong dan sayo bayam je cujen.tapi ade koktel.hehehe ;D

    skali2 aku pun malas jgk

    ReplyDelete
  9. ai pon pemalas gak tp masak masak rajin...nak makan meh la datang sini.hiihi

    ReplyDelete
  10. pinky folo sini..erkss dh kawin?
    superb gojes darling ;)

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..