Friday, January 13, 2012

Cerita jam 1.00 pagi.

Ok aku tak tido lagi. Tetiba segar pulak mata ni. Kalau tak, kul 10 je dah layu macam hape. Owh lupa pulak tadi senja aku bantai tido siap mimpi-mipi ngeri lagi. Hesh! Tak senonoh sungguh. Terjaga pun sebab dengo pung pang pung pang bising kat dapur. Ingatkan ape la, rupanya laki aku ngah basuh pinggan. Sabo je la, aku ingatkan ade orang gaduh. Yang, kot ye pun nak protes sebab basuh pinggan jangan la hempas-hempas pinggan mangkuk tu. Hihi.

Now laki aku dah terbongkang kat sofa ni. Terkangkang dengan pakai spender je. Nak je aku snap gambo dia post kat blog ni.  Dah la pakai spender yang dah loose sebab tadi dia cari spender dia sume takde. Dah habis pakai. Minggu ni aku tak basuh baju sebab sabun basuh baju dah habis. Tunggu sepupu aku restock sabun esok. Boleh je beli sabun Fab ke Daia ke kat Carrefour tu tapi tak best la. Itu hari aku pakai sabun Daia ke apa tah, baju jadi hapak. Lambat sket sidai biarkan dalam mesin tu mesti berbau. Sebelum ni takde punnn. So aku syak ni mesti sebab sabun. Sebab sebelum ni aku pakai sabun yang beli kat sepupu aku tu. Memandangkan aku ni kadang-kadang basuh baju pastu lupa nak sidai, sampai berhari-hari dalam mesin tu, elok lah aku pakai sabun yang tak hapak tu. Lagipun sabun-sabun serbuk ni selalu melekat kat baju. Nak nak baju hitam, nanti melekat la putih-putih kat baju tu. So baik aku pakai sabun liquid macam ni.


Ni ha ghope sabun yang sepupu aku jual tu. Budak hensem tu anak dia, jadi model sabun.
Sabunnnn di bilik mandi...sabunnnnnnnnnn.

Panjang pulak cerita pasal sabun ni. Ehhhhhhh! laki aku ni dok mengeliat sepak-sepak aku lak. Sengaja ke hape ni? Ok la, ok la. Jom naik atas tido. Esok nak kena bangun awal. Nak pergi klinik check perkembangan telur. Bukan telur laki aku, telur aku. Dalam bahasa sains, ovum. Jangan nak fikir lain pulak. Hmmmm sah sah la esok kena jolok lagi, haish..malasnya nak kena kangkang depan doktor! 



Dengar citer SBPA tangguh eh? So tak dapat la gaji baru bulan 2 ni?? Cam hareeemmmmmm betul lah!


4 comments:

  1. Aaah..kan..ptut la dulu i pakai Daia jenis serbuk bau hapak..i pun mcm u jgk..hari2 biar dlm mesin..kalau rajin bru sidai..hahhaa! Tu yg pakai liquid tu..pakai liquid pun ade jgk sstgh tu yg cpt bau hapak...ni satu botol ni bpe ek?? kalau biar hari2 x bbau hapak ke? susahlah jenis yg pmalas mcm i ni..hahaha

    ReplyDelete
  2. HAHAHA....sabar na akak...nnt gaji naik jgn lupa belanja sue.. =P

    selamat check up akak...

    ReplyDelete
  3. aku nk beli sabun ni wei..bape hengget?aku pemalas nk sidai baju...maka berhari2 la dlm mesin basuh.silap2 kering terus dlm mesin tu..ahahaha

    ReplyDelete
  4. cik kak.. haha... pegi klinik mane. nk join. agagagagaga

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..