Thursday, May 3, 2012

Cheese Tart By Cujen.

Cheese tart versi rajin


Sekarang ni Puan Cujen dan maju setapak ke hadapan sebab dah pandai buat Cheese Tart. Hihihi. Kira pencapaian yang mebanggakan la jugak untuk orang malas cam aku ni. Dah boleh masuk dalam SKT tahun ni hahaha.

Aku sebenarnya bukan reti makan cheese tart ni. Adik aku la beria-ia sangat suka makan. Akak yang selalu dia tempah cheese tart tu dah pindah Penang, so masa aku ke Penang hari tu sempat la dia kirim. Aku pun try, cam sedap je. Kira 50 bijik tu aku sorg je telan.

So, macam biasalah aku ni kan suka try and error. Kalau boleh semua mende nak buat sendiri. Gigih la aku google cara-cara nak buat cheese tart. Pertama kali cuba, terus jadi! Peh, tak sangka betul rupanya senang je nak buat cheese tart ni. Kalau tau, dari dulu aku dah try pastu buat meniaga.



Cheese tart versi malas sikit. ;)


First time bawak dtg opis, terus ade yang nak tempah. Kira sedap la tu kan? Tak sangka tau. Aku pun tak konfiden sangat nak amek tempahan sebenarnya. Nak makan sendiri-sendiri boleh la. Tapi diorg sume cam konfiden je. Rezeki jangan ditolak. Hehehe. Setakat ni ade la 5-6 orang yang dah order. Korang kalau nak pun boleh, tapi aku tak amek order banyak-banyak. Setakat 50 - 100 biji tu boleh la. 50 biji RM 30. Kalau nak emel aku. Delivery percuma area Putrajaya.


Fresh from oven nie.


4 comments:

  1. salam.. baru jumpa blog u.. seronok baca :) i pun ttc jugak ni tahun ketiga. br igt nk try gi lppkn, doc jumpa cyst pulak.. good luck to us kay.. keep writing!

    ReplyDelete
  2. wahhh best2 aku pn nk nerai gak lah

    ReplyDelete
  3. beb..nk cuba gak la.leh minta resipi?:)

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..