Tuesday, May 8, 2012

I miss Dexter.





Citer ni dah lama sebenarnya. Start airing kat US tahun 2006 lagi. Now dah ada 6 season pun. Tapi aku baru je download dua bulan lepas. Tu pun adik aku yang suggest masa aku dok tanya dia citer ape yang best tuk aku layan. Kata umah dah ade Unifi, haruslah keje aku asik mendownload je. Beria-ia adik aku soh download citer ni. Boring punya pasal, aku pun download la dulu season 1.

Pas download tu aku pun layan la satu episode dulu. (satu season ade 12 episod). Memula tengok episod satu tu, aku camm...tak best pon! Pehtu terus tak tengok dah. Tapi, bila dah asik bosan kat rumah tu, tambah pulak citer-citer lain sume dah habis aku tengok, aku pun layan la balik citer ni. Masuk je episod kedua, terus aku cam teruja nak tau episod seterusnya.

Ok la untuk sape-sape yang tak pernah tengok series ni, aku bagi sinopsis sikit. Memandangkan aku ni memang suck bila bagi sinopsis, ade baik aku copy paste jek. Hikhikhik.

Based on novels by author Jeff Lindsay, Dexter follows the life of Dexter Morgan (Michael C. Hall), a charismatic blood spatter analyst who works in the forensics at the Miami Metro Police Department. On the outside, Dexter seems like the perfect guy -- he has a sister, Debra (Jennifer Carpenter), that adores him and a steady girlfriend, Rita (Julie Benz), with two kids that look up to him. However, what they don't know is that Dexter moonlights as a serial killer, only he isn't your typical killer. Basing his life on the teachings of his foster father, Dexter only kills people who truly deserve it: he ensures that those who got away with horrible crimes will never kill again.

Amacam teruja tak pas baca sinopsis? Actually citer ni biasa je, citer pasal penyiasatan kes-kes bunuh macam citer CSI gak. Tapi yang tak bestnya dalam CSI takde seriel killer cam Dexter ni. Even Dexter ni seorang pembunuh, tapi percayalah korang akan jatuh cinta dengan watak Dexter ni sebab dia tak macam seriel killer yang lain. Walaupun dia pembunuh tapi dalam masa yang sama dia jugak seorang abang dan kekasih yang sangat caring dan baik. Cewah, ayat aku!! Hihihi.

Aku sendiri rasa teruja tengok macam mana Dexter ni develop dia punya character sampai aku sendiri lupa yg dia tu seriel killer. Dan masalah terbesar aku pulak, aku kalau dah minat satu-satu series tu, aku akan tengok dengan penuh penghayatan dan terbawak-bawak emosi tu ke dunia realiti. Sampaikan aku sendiri rasa aku dah memang dalam cerita tu dan salah usatu watak dalam citer tu. Tapi watak invisible je la. Dasyat betul aku feel tu.  Ko bayang kan lah seminggu aku habiskan masa tengok cerita ni dari season 1 sampai season 6. Sampai laki aku pun naik bengang ngan aku. Dia kata aku lebihkan Dexter dari dia. Hahahaha.

Tapi kan, aku hampir-hampir takmo sambung tengok bila habis season 4. Sebabnya season 4 yang paling sedih sekali. Tapi takmo citer la kang spoiler pulak. Tapi sebab rindu dengan Dexter, aku habiskan gak sampai season 6. Malangnya seaosn 6 punya ending lagi cam celaka. Meninggalkan aku dengan penuh tanda tanya dan ketidakpuasan hati. Now, tersangat la seksa nak tunggu season 7 bulan September ni. Berdebo dibuatnya. Sampai sekarang emosi aku tak tenteram.

Tapi cerita ni tak sesuai untuk budak-budak bawah umur sebab banyak sangat scene sex dan bogel-bogel. Tak sensored langsung. Masa aku dok layan citer ni kat opis pun, kena cover-cover. Kang dituduh menonton video lucah pulak kat opis. Tapi memang tak feel pun layan kat opis. Baik tengok kat rumah, boleh feeling lebih sket tengok Dexter bogel. Hahahahaha.


Apepun, series ni dah berjaya membuatkan aku tak lalu nak tengok series-series lain. Dexter tetap di hatiku. Haha, boleh?

3 comments:

  1. Wow... Cerita pembunuh upahan versi lucah? Best nih! :))

    PS : Patutnya aritu I dtg bwk hard disk! Deymmm.... :P

    ReplyDelete
  2. haha..ade masa lagi nie...umah dekat jek kan...

    bek amek skrg..nnt masa pantang bley layan..eh, tapi ade masa ke nak tgk drama ni ni bile de beby nnt ;p

    ReplyDelete
  3. cam hebat je citer nih...bg pnjam seround..boleh??pendrive akk sponsor..ihiii

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..