Thursday, June 7, 2012

Snow White vs Once Upon A Time



Isnin lepas tengok cerita ni. Filem genre fairytale macam ni memang feveret aku. Tapi, boleh tak aku nak tertido masa tengok cerita ni. Agak boring jugak la ceritanya. Dengan lakonan Kristen Stewart yang cam kayu. Muka dia kan cam takde perasaan gitu. So kurang feel dibuatnya. Senang cerita pada aku movie ni BORING. Aku bagi 2.5 out of 5 star. Tu pun sebab ade pelkon Thor tu. Hihihi. 


Mungkin jugak sebenarnya feel tengok series Once Upon A Time masih tersisa dalam hati aku. Ceh, tak habis-habis nak promote citer ni. Tak cukup kat twitter, nak jugak citer kat sini. Hehehe. Tapi series la citer Once Upon A Time ni lagi best. Citer ni pasal Snow White jugak. Tapi Snow White yang dah terperangkap dalam dunia kita sebab sihir mak tiri dia. Dalam dunia ni semua watak-watak fairytale tu tak ingat siapa diri diorang. Yang tau cuma mak tiri dia. Sihir tu cuma boleh dihapuskan oleh anak Snow White masa umur dia 28 tahun. Snow White ada anak? Best kan. Yang pakai baju merah tu anak Snow White. Budak kecik tu pulak cucu snow white. Hihi. Comel je Snow White siap ada cucu bagai.




Jalan cerita dia pun best. Nanti ada la watak-watak fairytale lain macam Cinderella, Pinocchio, Red Ridding Hood semua. Tapi yang paling best Prince Charming dalam citer ni charming gile. Hunstman pun hensem. 


Ni Prince Charming dia. Charming khenn??

Ni huntsman.


Tapi kan dalam series ni, mak tiri Snow White benci kat dia bukan sebab Snow White ni lagi cantik daripada dia je, ade lagi sebab lain. Kalau nak tau, kenalah tengok sendiri. Masih belum terlambat kalau nak follow. Now ngah tayang kat astro channel 413 setiap Isnin sampai Jumaat kul 9.15 malam. Hari ni baru nak masuk episode 4. Season pertama ni ade 22 episod. Haruslah aku dah download dan dah khatam season pertama ni. Sape nak copy meh datang umah. Satu episod singgit. Hihihi. 

Jom layan gambar-gambar yang boleh membuatkan korang teruja nak tengok series ni.


Snow White, Cinderella ngan Red Riding Hood ngah clubbing. Ihii

Snow White & Red Riding Hood

Evil Queem/mak tiri Snow White sebelum jadi Evil

Hensel and Gretel with Evil Queen

Rumpelstiltskin





Teruja tak nak tengok?? Jangan lupa setiap Isnin sampai Jumaat di saluran astro 413 jam 9.15 malam. ^_^




5 comments:

  1. aku tak tau pn pasal citer ni...teruja seh yg bersiri tu...alamak..astro da kene potong pulak..iskk..huhuhu

    ReplyDelete
  2. aku nengok dah smlm marathon gitew~!

    ReplyDelete
  3. waaah terus teruja ni u...semalam i tgk mirror2 pun best, snow white jadi kuat hehehe...mak tiri dia julia robert lak tu...so harus gak tgk cita ni, i pun suka fantasy2 , mcm harry potter, urghh ^^

    ReplyDelete
  4. Angah, evil queen tu kan adik beradik dengan snow white. Bukan mak tiri dia... Ceh tengok balik. :P

    ReplyDelete
  5. perempuan perempuan cantik smua

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..