Tuesday, July 10, 2012

8 Days Late.


Bulan ni period aku lewat sampai 8 hari. Bagi orang yang TTC macam aku ni, period lewat satu hari pun rasa nak beli pregnancy test dah. Lagi-lagi cam aku yang cycle period aku memang regular 28 hari. So dalam tak nak mengharap tu, ter mengharap jugak la. Siap niat lagi, kalau betul la pregnant, aku nak sembahyang tarawikh penuh tahun ni. Tapi, dah memang tuhan tu tau agaknya aku tak mampu nak buat, jadinya tak jadi lagi la baby  kali ni. Dah period pulak malam tadi. Nasib baik tak beli lagi pregnancy test. Kalau tak, membazir je. Cuba lagi next month la jawabnyeeeeeee.


p/s: siapa yang pakai smartphone, download la application Period Tracker ni kat hp. senang nak tau bila waktu fertile, ovulation and next period. untuk orang yang TTC and selalu lupa cam aku ni, memang wajib ade apps ni. comel pun comel. 



8 comments:

  1. Nak kena pakai iP or android nih! Sbb nak family planning.. Hihihi!

    ReplyDelete
  2. yeahh..usaha lagiii..hehe...same to me...lewat sehari pon kita dah test tapi hampa je till now...mmg cute period tracker ni tapi b xboleh la...sob.sob

    ReplyDelete
  3. wooo 8 days.. mmg hati berbunga.. rupanya bunga taik ayam.. huuuuuuuuuuuuu........

    ReplyDelete
  4. Ye betul..kena ada apps ini dlm phone bg yang ttc. Kalau gi treatment, doc/nurse tanya pasal period boleh jawab dgn yakinnya.

    ReplyDelete
  5. dun woriii...satu hari nti pasti 'si double line' tu akn menjelma jgk...cepat dan lambat jer....

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Hi there.

    I pun tgh TTC just like you. I just nak bgtau, kalau u sblm ni mmg period regular then tiba2 u lewat 8hari, means that you sbnrnya dah pregnant tapi kandungan tak menjadi and gugur as darah period. That was what has happened to me :)
    Bezanya you tak tau you dah pregnant pun sebab you tak test pregnancy test. I pulak dah tau sebab i test UPT and check up with doc tp doc ckp rahim tak kuat and kandungan tak menjadi. Next time being, if you happen to experience another delayed period, pls check UPT.
    :)

    -Nieta

    ReplyDelete
  8. Ok. Nanti test ye. Kepada anda yang nak dapatkan pregnancy test dengan hanya RM 8 termasuk kos penghantaran (pasaran RM 12). Apa yang ada tahu. Esok selamat sampai di rumah anda. Sila likes SINI

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..