Sunday, August 26, 2012

Bergaya Di Hari Raya.

Beria aku sebelum raya nak beli baju Rizalman la, Jovian Mandagie la. Kesudahannya, nan hado dek non oi. Selai pun aku tak beli. Malas nak membazir. Lagipun dah beli kain dekat 10 pasang soh mak aku jahit. Tapi, biasalah, mestilah selai je yang mak aku siapkan. Lagi 9 helai tu tak tau bila siap. Takpelah, bukan Rizalman pun cantik je baju aku. (kata-kata berunsur ketidakpuasan hati sebab tak beli baju RI ngan JM)

Cantik tak?? Cakap cantik cepat! Kalau tak aku tikam.

Tahun ni raya meriah sebab dapat berkumpul semua ahli keluarga. Kecuali bapak aku, dia beraya ngan bini baru dia. Kitaorang beraya kat kampung mak aku, Sekinchan Selangor. Since mak bapak aku dah berpisah, memang kitaorang beraya kat sini je. Beraya mana-mana pun sama je, yang penting semua ada.

 Tapi lam gambo ni adik aku no.6 ngan 7 takde sebab diorang tido.
Tu la sape soh tido kan dah xde lam gambar.


Family abg aku.

Family adik aku. 

Family aku. Kitaorang cam biasalah, still honeymoon.

Pinjam anak org sat. Sumpah org tak caya kalau aku cakap Fira anak aku.
Lain bebeno. Hihihi.

Dengan mak n nenek. Sama tak muka kitaorang?


Nampak comel disitu ;) (muntah hijau serta merta)


Indahnya beraya di desaaaaaa. 
Sawah kering, tapi pemandangan still cantik.


Gigih aku nak bergambo ngan kasut tumit tinggi kan.
Siap bergaduh2 ngan laki aku sbb dia soh pakai selipar.


Last-last tanggal kasut, pakai selipar je pun.


Gambar wajib di titian usang ni. 


YB melawat kawasan ;)



Raya ketiga balik Muar. 


Buaian ni dah berusia 20 tahun lebih. Masih utuh. 
(laki aku ke tu???? OMG!!!)


Complete even tema caca marba. Jadik la, janji ada buat kenangan.


So tu je la citer raya aku. Sederhana je tapi meriah. Gambo banyak gile sebenarnya tapi perlu ke nak upload semua? Tak yah la, cukup la gambo-gambo yang aku sajikan ni. Sampai jumpa lagi tahun depan.




Jemput la datang beraya rumah aku. Tahun ni takde open house, so kalau nak datang call dulu. Kalau tak, makan kuih raya je la jawabnya.

SELAMAT HARI RAYA.

4 comments:

  1. baju cantik ar...pandai mak awak buat...:) tempat pon cun...amik gambo nampak menarik..

    ReplyDelete
  2. kalo aku dtg aku nk makan rendang mcm tahun lepas


    boleh?

    ReplyDelete
  3. hi,
    canteklah baju hijau yg awk pkai tuh. baju yg pkai masa kt muar tuh pun chantekk..

    beli siap ker jahit sendre? mana nk cari..

    ReplyDelete
  4. hai sal..
    tq..baju hijau tu my mum jahit..

    baju kaler peach tu beli je

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..