Wednesday, August 15, 2012

Doddy Is Back.

Lupa nak inform, dua hari lepas aku publish entry Doddy hilang tu, tetiba dia balik rumah dengan sendirinya. Masa tu aku ngah tengok tv. Laki aku pulak dok buat ape tah kat tangga. Sekali dengar kucing mengiau, alih-alih Doddy selamba je masuk dari tempat dia biasa keluar masuk rumah aku tu. Terkesima kejap laki aku sebab dia yang nampak. Tapi Doddy macam terkejut bila nampak kitaorang, pastu dia keluar balik. Aku dah menjerit-jerit soh laki aku kejar. Nasib baik dapat tangkap.

Sihat dan gemuk je dia cam dulu gak. Konpius pulak aku sebenarnya Doddy ni pergi mana? Nak kata sesat, macam tak rupa sesat pun. Ok je dia. Cuma masa dia masuk rumah tu, dia cam ingat-ingat lupa la kot. Tapi yang pelik dia still ingat lagi jalan mana nak keluar masuk rumah tu. Bila laki aku panggil dia naik atas masuk bilik dia, ok je dia follow.

Sebagai hukuman sebab meninggalkan rumah dekat sebulan lebih, Doddy kena kurung dalam sangkar. Tapi macam biasalah, malam ni kurung dalam sangkar esok dah kat luar. Memang sesuatu betul la Doddy ni.

Apapun, aku happy sangat sebab Doddy dah balik. Kalau nak tau, setiap malam sebelum tido, aku berdoa supaya Doddy pulang semula ke rumah. Alhamdulilah, doa dimakbulkan.

Sayang Doddy!




4 comments:

  1. Mesti ada kata2 atau perbuatan u terhadap dia yg buat dia kecik ati lari rumah nie.. hehehe..

    welcome home doddy! :)

    ReplyDelete
  2. Yeah doody. Pegi umah awek ka lama menghilang. Ehehehehe

    ReplyDelete
  3. yeay!!! doody dah balikkk!! happy nya!!!! mmg sesuatu betul doddy niiii!!!

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..