Friday, October 31, 2014

Jeruk Mangga Asam Boi.

Tak tau pun fenomena jeruk mangga asam boi ni. Maklumlah dah lama tak amek port hal duniawi. Lagipun aku selalu je beli jeruk mangga asam boi ni kiosk jual jeruk kat alamanda tu. Ataupun kalau mak aku buat jeruk, memang dia buat camni. Sebab tu aku pelik why tiba-tiba nak jadi fenomena pulak. Tiba-tiba hari tu officemate aku mintak buah mangga kat aku. Pelik jugak. Rupanya dia nak buat jeruk mangga asam boi tu. Hamek, seplastik beso aku bagi. Tapi, sampai skrg aku tak nampak bayang-bayang jeruk mangga asam boi tu. Ooo rupanya aku lupa nak mintak sikit kat dia kalau dia buat. My bad. Hihihi.

Abaikan je perut laki aku yang berlipat-lipat tu. Hihihi.

Ha ade siapa lagi nak buah mangga? Tu gambo lama, sebelum aku beranak. Itu pun tak petik semua. Kalau gondol pokok mangga tu aku kerjakan, mau ade 3 tempayan buah mangga. Baru-baru ni pun berbuah lagi. Laki aku petik, penuh 20 baldi. Kalau jual pun bagus ni. Aku tengok org jual jeruk mangga asam boi ni sampai RM10 sebekas. Modal tah bape sen je. Tapi kitaorag tak jual buah mangga ni, sedekah je. Agaknya sebab MIL selalu sedekah, tu yang pokok mangga ni asik berbuah lebat je. The more u give, the more u get. Gitewwww!

 

6 comments:

  1. Aku tak makan lagi ni. Tengok kat fb/ig memang bersepah dah orang showoff. Mane leh jadik. Nak jugak. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum cujen, heeee sedap. sheila dah rasa, terjebak dek viral hahahhaa. ehh nak bagi? boleh bolehh kasi sheila sikit tak? masa gathering nanti leh bawak. kuikuiiiii ;p

      kak reen ; mak dah buat kat rumah. sila mai cuba... hahahhahaha

      Delete
  2. dah 2x buat jeruk tu..sedap angatttttt

    ReplyDelete
  3. http://wawa-ezrill.blogspot.com/2014/10/jeruk-mangga-asam-boi.html

    cujen view sini

    ReplyDelete
  4. Assalam cujen,
    salam perkenalan yer
    iols dah laamaaa silent reader blog uols
    dari uols berdua sampaila dah bertiga :)
    rini baru terdetik nak ngomen he3
    papun jemput singgah & join blog sha juga yer :
    http://aryshafayyadh.blogspot.com/

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..