Thursday, September 3, 2015

Edisi Throwback.

 Then


Now

Dah dua hari ni masa terasa lambat sangat berjalan. Rasa macam ish...lamanya nak tunggu kul 5.30 ni. Lain sangat rasa bila dah hantar anak ke taska ni. Ye la dulu masa dok ngan nenek dia aku tak risau sangat. Bila dah dok taska ni asik la teringat-ingat. Dok fikir nangis ke tak si Mel. Makan ke dia. Mesti dia sedih tengok aku takde and takde orang yang dia kenal. 

Semalam petang pun masa aku amek dia, tinggal dia sorg je kat taska tu. Aku muncul je depan pintu taska tu, terus Mel meraung cam dah 10 tahun x jumpa aku. Hahaha. Sebak lak rasa. Pastu peluk kemain lagi mcm takut kena tinggal. Pagi tadi masa hantar, dia tido. So xde la drama air mata pagi tadi. Memang aku sengaja kejut dia pagi-pagi kul 6.30 tu. Mandi and siapkan dia. Siap susukan dulu sblm gerak. So bila dalam kereta dia akan tido.Sampai taska bila aku tinggal dia, dia tak sedar. Aku pun takde lah berat hati nak tinggalkan dia. Kalau dia menangis-nangis tu, memang berat jugak la hati aku ni nak tinggalkan dia. Tapi nak wat cemana. Bertabah lah. Tengahari tadi gi taska tuk susukan Mel, cikgu kat taska tu cakap Mel takmo makan langsung. Bagi biskut takmo, nasi takmo. Mogok lapar agaknya. Hihi. Esok tengahari terpaksalah aku beli makan tuk Mel. Kena aku jugak yang suap baru dia nak makan kot. Haih. Tunggu la sebulan lagi, adik aku pun nak hantar anak dia kat taska tu. So ada la kawan si Mel ni. Sekarang ni dia rasa terasing sebab takde sape yang dia kenal. Takpe, anak mummy survivor kan. Setakat dok taska tu, apa lah sangat. Hahaha. Mummy nak sedapkan hati sendiri. Padahal mummy yang tak kuaddddddd. Sobssss.


3 comments:

  1. huhuhu... takleh ingat kenangan hantar anak kat taska setiap hari hati menangis, Tuhan je tahu.. be strong ok!

    Kesan pengambilan set untuk hamil

    ReplyDelete
  2. insyaAllah mel ok je.. duk taska nt lelama best la dia sbb ramai kawan..

    ReplyDelete
  3. sama betol muka Mel n mami nye.. akak memang camtu la prasaan nya kan tinggalkan anak kat org lain. xpela mami nak keja kan

    ReplyDelete

Aku tak balas semua komeng..harap maklong..